סוג מזון אחד(לא מוכר לאנושות) שחייב להיות במטבח שלך

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

 סוג מזון (לא מוכר)  שחייב להיות בכל מטבח

 

מבין כל הירקות הבריאים, כרוב עלים הוא המלך. זהו בהחלט אחד המזונות הצמחיים הבריאים והמזינים ביותר. כרוב עלים טעון בכל מיני תרכובות מועילות… אשר לחלקן יש תכונות מרפא רבות עוצמה.

 

הנה 10 יתרונות בריאותיים של כרוב עלים, הנתמכים על ידי מדע.

 

1. כרוב עלים הוא בין המזונות הצפופים ביותר תזונתית על פני כדור הארץ.

לפני שנגיע לכל היתרונות, תנו לי להסביר בקצרה מה הוא כרוב עלים… כרוב עלים הוא ירק פופולרי, חבר במשפחת הכרובים (כרוב בר).הוא קשור לירקות ממשפחת המצליבים כמו כרוב, ברוקולי, כרובית, כרוב ירוק וכרוב ניצנים. ישנם סוגים רבים ושונים של כרוב עלים.

העלים יכולים להיות ירוקים או סגולים בצבע, ויש גם צורה חלקה או מתולתלת. הסוג הנפוץ ביותר נקרא כרוב מסולסל או כרוב סקוטי, לו יש עלים ירוקים ומתולתלים וגזע קשה וסיבי.

כוס אחת של כרוב עלים חי (כ-67 גרם או 2.4 אונקיות) מכילה:

 

  • ויטמין A:  206% של RDA (מביתא-קרוטן).
  • ויטמין K: 684% מהמינון היומי המומלץ.
  • ויטמין C: 134% מהמינון היומי המומלץ.
  • ויטמין B6: 9% מהמינון היומי המומלץ.
  • מנגן: 26% מהמינון היומי המומלץ.
  • סידן: 9% מהמינון היומי המומלץ.
  • נחושת: 10% מהמינון היומי המומלץ.
  • אשלגן: 9% מהמינון היומי המומלץ.
  • מגנזיום: 6% מהמינון היומי המומלץ.


 

בנוסף הוא מכיל מכיל 3% או יותר של וויטמין B1 (תיאמין), ויטמין B2 (ריבופלבין), ויטמין B3 (ניאצין), ברזל וזרחן. הוא מגיע עם סך של 33 קלוריות, 6 גרם פחמימות (2 מהם סיבים), ו-3 גרם חלבון.כרוב עלים מכיל מעט מאוד שומן, אך חלק גדול משומן זה הוא חומצת שומן מסוג האומגה 3 הנקראת חומצת אלפא לינולנית.
 

בהתחשב בכמות הקלוריות הנמוכה, כרוב עלים הוא בין המזונות הצפופים תזונתית ביותר. אכילה של יותר כרוב עלים הינה דרך מצוינת להגדיל את התוכן התזונתי הכולל של התזונה שלכם באופן דרמטי. בשורה התחתונה: כרוב עלים הינו גבוה מאוד בחומרים מזינים ודל מאוד בקלוריות, מה שהופך אותו לאחד המזונות הצפופים תזונתית ביותר על פני כדור הארץ.

 

2. כרוב עלים טעון בנוגדי חמצון רבי עוצמה כמו קוורצטין וקמפפרול.

כרוב עלים, כמו ירקות אחרים בעלי עלים ירוקים, הינו גבוה מאוד בחומרים נוגדי חמצון. זה כולל ביתא-קרוטן, ויטמין C, כמו גם פלבנואידים שונים ופוליפנולים. נוגדי חמצון הם חומרים המסייעים לנטרל נזקי חמצון על ידי רדיקלים חופשיים בגוף. 


נזק עקב חמצון הוא בין הגורמים המובילים של הזדקנות ומחלות רבות, כולל סרטן אך חומרים רבים נוגדי חמצון הם בעלי פונקציות חשובות אחרות. זה כולל את קוורצטין פלבנואידים וקמפפרול, שנמצא בכמויות גדולות יחסית בכרוב עלים.

 

חומרים אלה נחקרו באינטנסיביות במבחנות ומחקרים בבעלי חיים. יש להם השפעה על הלב, הורדת לחץ דם, הם נוגדי דיכאון, נוגדי דלקות אנטי-ויראליות ובעלי השפעות נוגדות סרטן… בין היתר. 

שורה תחתונה:
נוגדי חמצון רבי עוצמה נמצאים בכרוב עלים, כולל קוורצטין וקמפפרול, שהם בעלי השפעות חיוביות רבות על הבריאות.

 

3. הוא מקור מצוין של ויטמין C.

ויטמין C היא חומר מזין וחשוב. זהו נוגד חמצון מסיס במים המשמש עבור פונקציות חיוניות בתאי הגוף. לדוגמא, יש צורך לסנתז קולגן, החלבון המבני הנפוץ ביותר בגוף. כרוב עלים מכיל הרבה יותר וויטמין C מאשר רוב הירקות, ומכיל כ -4.5 פעמים יותר וויטמין C מתרד.

האמת היא . . .
ותקשיבי טוב . . . 

כרוב עלים נמצא בקרב המקורות הטובים ביותר בעולם של ויטמין C. כוס כרוב עלים מכילה יותר ויטמין C מאשר תפוזים שלמים.

 

שורה תחתונה:
 כרוב עלים מכיל הרבה מאוד ויטמין C, נוגד החמצון בעל תפקידים רבים חשובים בגוף. כוס אחת של כרוב עלים מכילה למעשה יותר ויטמין C מאשר בתפוז.

 

 

4. כרוב יכול לסייע בהורדת כולסטרול, אשר עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב.

 

לכולסטרול יש תפקידים חשובים בגוף. אחד מהם הוא ייצור חומצות מרה, שהנן חומרים המסייעים לנו לעכל שומנים. הכבד הופך כולסטרול לחומצות מרה, אשר לאחר מכן משתחררות למערכת העיכול בכל פעם שאנו אוכלים ארוחה שומנית. כאשר כל השומן נספג וחומצות המרה שירתו את מטרתן, הן נספגות בזרם הדם וניתן להשתמש בהן שוב.

 

חומרים הנקראים קושרי חומצות מרה יכולים לקשור חומצות מרה במערכת העיכול ולמנוע מהן להיספג מחדש. פעולה זו מפחיתה את הכמות הכוללת של כולסטרול בגוף. נחש מה … כרוב מכיל למעשה קושרי חומצות מרה, אשר יכולים להוריד את רמות הכולסטרול בגוף. 

זה אמור להוביל לירידה בסיכון למחלות לב לאורך זמן. מחקר מצא כי צריכה יומי של מיץ כרוב עלים במשך 12 שבועות העלאתה את רמת HDL (כולסטרול "טוב") ב -27% והורידו את רמות ה- LDL ב -10%, תוך שיפור ברמת נוגדי החמצון.

 

על פי מחקר אחר, כרוב מאודה מגדיל באופן דרמטי את ההשפעה של קושרי חומצות המרה. כרוב עלים מאודה למעשה חזק ב- 43% כמו כולסיראמין, תרופה להורדת כולסטרול שפועלת בדרך זו. 


שורה תחתונה:  
כרוב עלים מכיל חומרים הקושרים חומצות מרה וגורמים לרמות נמוכות יותר של כולסטרול בגוף. כרוב מאודה הינו יעיל במיוחד.

  

5. כרוב עלים הוא אחד המקורות הטובים ביותר בעולם של ויטמין K.

ויטמין K הוא חומר מזין וחשוב. הוא בהחלט קריטי לקרישת דם, ועושה זאת על ידי "הפעלת" חלבונים מסוימים ומעניק להם את היכולת לקשור סידן. התרופה נוגדת הקרישה קומדין למעשה פועלת על ידי חסימת הפונקציה של ויטמין זה.


כרוב עלים הוא אחד המקורות הטובים ביותר בעולם של ויטמין K, וכוס יחידה מכילה כמעט 7 פעמים יותר מהסכום היומי המומלץ.

 

הצורה של ויטמין K בכרוב עלים היא K1, שהוא שונה מ-K2. K2 נמצא במזונות סויה מותססים ומוצרי בעלי חיים מסוימים. הוא מסייע במניעת מחלות לב ואוסטאופורוזיס.

שורה תחתונה:
ויטמין K הוא חומר מזין וחשוב כי הוא מעורב בקרישת דם. כוס אחת של כרוב מכילה 7 פעמים הכמות המומלצת של ויטמין K.

 

6. בכרוב עלים ישנם חומרים רבים הנלחמים בסרטן

 

סרטן היא מחלה נוראה, המאופיינת בצמיחה בלתי מבוקרת של תאים. כרוב הינו למעשה עמוס תרכובות להן יש השפעה מגינה מפני סרטן. זה כולל sulforaphane, חומר שהוכח כמסייע במאבק היווצרות הסרטן ברמה המולקולרית.  

הוא מכיל גם אינדול-3-קרבינול, חומר אחר שמאמינים שהוא מסייע במניעת סרטן. מחקרים הראו כי ירקות ממשפחת המצליבים (כולל כרוב עלים) עשויים להקטין את הסיכון למספר סוגי סרטן באופן משמעותי, אם כי הראיות בבני האדם הן מעורבות.

 

שורה תחתונה:
כרוב מכיל חומרים שהוכחו כמסייעים להילחם בסרטן במבחנות ובמחקרים בבעלי חיים, אך הראיה האנושית מעורבת.

Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content