תופעות לוואי של מגנזיום: 10 תגובות בלתי צפויות שאת צריכה להכיר (ואיך להמנע מהן)

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

“דמייני את זה: את מתחילה לקחת תוספי מגנזיום כדי לשפר את השינה שלך, ההרגשה, החדות, ואפילו ניהול המשקל שלך, רק כדי לגלות שיש להם סדרה של תופעות לוואי שלא ציפית להן. עכשיו, הגיע הזמן לגלות מה עומד מאחורי תופעות הלוואי הפחות ידועות של המגנזיום ולנווט בין היתרונות והחסרונות שלו בקלות. היום נחקור את התגובות האפשריות של מגנזיום, כך שתוכלי לבחור את האפשרויות הטובות ביותר עבור הבריאות שלך. מוכנה להפוך למומחית במגנזיום ולשלוט בכל תא ותא בגוף שלך? בואי נצלול!

I. עד כמה למגנזיום יש תועלת לגוף שלך, ואיך אפשר למנוע תופעות לוואי של מגנזיום?

  1. אז חשבת פעם למה חשוב לך לקחת מגנזיום, מה הסיפור עם המגנזיום? המינרל החזק הזה משתתף ביותר מ-300 תהליכים ביולוגיים בגוף שלך! מייצר אנרגיה ומשפר את פעולת השרירים, המגנזיום עושה את העבודה עבורך, זה כמו המאמן האישי שלך ונורא משפיע על ההרגשה והבריאות הכללית שלך.
  2. יש סימנים למצבים של עודף וחוסר מגנזיום. במצבים שהגוף שלנו לא מקבל מספיק מגנזיום הסמינים יכולים להיות די עדינים. תהיי איתי רגע, את סובלת מכאבי שרירים, עייפות או הפרעות בשינה? כל אלה יכולים להיות הדרך של הגוף לומר “אני צריך עוד מגנזיום!״
  3. אבל יש חדשות טובות, אפילו לפני תוספי התזונה: מגנזיום נמצא במגוון מזונות טעימים! את רוצה לצרוך כמות גדולה של ירקות ירוקים, אגוזים, גרעינים ודגנים מלאים כדי לשמור על רמות המגנזיום שלך במצב תקין. אבל, בואי נהיה כנים, לא תמיד קל לשמור על תזונה שכזאת,
    לאורך זמן, אז לפעמים יש אתגר לקבל מספיק מגנזיום רק מהתזונה בלבד.
תופעות לוואי של מגנזיום

II. תוספי מגנזיום: הסוגים והיתרונות שלהם.

  1. מגנזיום סיטרט: החבר הטוב של המעיים שלך. אם את נאבקת עם בעיות מעיים, מגנזיום סיטרט יכול להיות החבר הכי טוב שלך! סוג זה של מגנזיום פשוט לספיגה ויכול להיות יעיל לבריאות המעיים שלך.
  2. מגנזיום גליצינט: עבור מי שמחפשת שקט ורוגע, מחפשת מצב נפשי מרגיע יותר ושינה טובה יותר? מגנזיום גליצינט ייתיחס באופן עדין למערכת העיכול שלך ועשוי לעזור עם סימפטומים כמו חרדה ואינסומניה.
  3. מגנזיום L-תראונט: מעלה את המוח מגיע מגנזיום L-תראונט, אחד מסוגי המגנזיום ׳׳החכמים׳׳ ביותר! סוג זה ייחודי יכול לחצות את המחסום בין הדם למוח ולתמוך בזכרון, למידה ופעילות המוח הכללית שלך.

III. הצד השני: תופעות לוואי של תוספי מגנזיום.

  1. קשיי מעיים, בואי נדבר על צד לא כל כך מזהיר של תוספי מגנזיום. בעיות מעיים כמו שלשול, עומס וכאבי בטן יכולים להדאיג, אין ספק, תופעות הלוואי האלה נפוצות יותר עם מגנזיום אוקסיד או מגנזיום סיטרט. וכן, אם יש שילוב נכון שלהם, עם כמה סוגי מגנזיום, זה לגמרי יכול להמנע.

    כמובן, כמו בכל תוסף, גם פה זה משתנה מאדם לאדם.
  2. שילוב תרופות – עצרי הכל! האם את נמצאת תחת טיפול רפואי? זה חשוב לוודא מול הרופא האישי שלך, לפני שאת מתחילה עם מגנזיום (או כל תוסף אחר). כי כמובן, יכולה להיות התנגשות בין תרופות או תוספים כאלה ואחרים.
  3. את לא רוצה גם להגיע לעודף מגנזיום – זה לא מאוד נפוץ, אבל חשוב להיות מודעים לסיכונים שיש לעודף מגנזיום על הגוף שלך. סימפטומים כמו הקאה, כאבים נקודתיים ואפילו תופעות מסוכנות יותר. תוודאי שאת לא מגזימה עם כמויות המגנזיום, וכמובן, תמיד עדיף להתייעץ עם הרופא האישי שלך.

    IV. סיכום:, אז אלה הפרטים שאת כן רוצה להכיר על תוספי מגנזיום ותופעות הלוואי שלהם! תזכרי, מגנזיום חיוני לבריאות הכללית שלך, אבל חשוב שתהיי מעודכנת על תופעות הלוואי האפשריות ולדבר עם איש מקצוע לפני כל הוספת תוסף תזונה לתזונה שלך.
מגנזיום תופעות לוואי
מגנזיום תופעות לוואי

(האם אי פעם חשבת שיכול להיות עודף מגנזיום בגוף שלך – (עודף מגנזיום תסמינים?

האם יש דבר כזה עודף מגנזיום שיוצר תסמינים?

לגמרי. לגמרי יכולה להיות מצב של עודף מגנזיום שגם ייצר תסמינים.

זה ברור, עודף של כל רכיב, יכול לייצר תופעות לוואי, והן
לא בהכרח יהיו תופעות לוואי מהנות, זה ברור, נכון?

תחשבי על זה כמו על פרוסת העוגה הנוספת שהייתה רעיון טוב בהתחלה, אבל אחרי זה
הפכה לצרה. יותר מדי מגנזיום יכול לגרום לך להרגיש פחות נעים.

אז, הפתרון הוא למצוא את הכמות הנכונה בהקשר של צריכת מגנזיום. אם תשמרי על כמויות הגיוניות של מגנזיום 300-350 מ״ג ביום, את תוכלי ליהנות מהיתרונות המדהימים של המינרל הקריטי הזה.

עודף מגנזיום
תופעות לוואי של תוספי מגנזיום

סיכום

IV.לסיכום , היום למדת כל מה שאת צריכה לדעת על המגנזיום ותופעות הלוואי שלו. תזכרי, לכל תוסף ולכל רכיב יש תופעות לוואי, זה לא אומר שאת צריכה להתרחק מהם, את כן צריכה לעשות את השיעורי בית שלך, ולוודא שאת מודעת לתופעות הלוואי וליתרונות שלהם.

זה לגמרי מומלץ להתייעץ עם הרופא האישי שלך, ולוודא מולו האם התוסף מתאים לך.
על ידי הבנת הסוגים השונים של תוספי מגנזיום והיתרונות הייחודיים שלהם, תוכלי לקבל את ההחלטה הכי טובה עבור המטרות שלך. ועכשיו, תפסיקי לחשוש וצאי לכבוש את עולם המגנזיום כמו מקצוענית!


אנחנו לא סתם מדברים, אנחנו אוהבים לגבות את מה שאנחנו אומרים. הנה
כמה מחקרים רלוונטים:

  1. DiNicolantonio, J. J., O’Keefe, J. H., & Wilson, W. (2018). Subclinical magnesium deficiency: a principal driver of cardiovascular disease and a public health crisis. Open Heart, 5(1), e000668. Link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5786912/
  2. Firoz, M., & Graber, M. (2001). Bioavailability of US commercial magnesium preparations. Magnesium Research, 14(4), 257-262. Link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11794633/
  3. Rosanoff, A., Weaver, C. M., & Rude, R. K. (2012). Suboptimal magnesium status in the United States: are the health consequences underestimated? Nutrition Reviews, 70(3), 153-164. Link: https://academic.oup.com/nutritionreviews/article/70/3/153/1804153
  4. Guerrera, M. P., Volpe, S. L., & Mao, J. J. (2009). Therapeutic uses of magnesium. American Family Physician, 80(2), 157-162. Link: https://www.aafp.org/afp/2009/0715/p157.html
  5. Nielsen, F. H., & Lukaski, H. C. (2006). Update on the relationship between magnesium and exercise. Magnesium Research, 19(3), 180-189. Link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17172008/
Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content