קרוספיט – האמת המוזרה (חלק 2)

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

תזונה וכושר – הולכים יד ביד בקרוספיט!

אחרי שהבנת מהו קרוספיט, וכמה סוג אימון זה יכול לעזור לך בשיפור הכושר והמראה.זה הזמן לגשת לעיקר. חשוב שתביני שקרוספיט זה לא תוכנית אימון אלא יותר תבנית שאפשר לשחק איתה. הסבר על האימון עצמו:

באימון אנחנו בוחרים כמות תרגילים מסויימת,ואת התרגילים אנחנו מבצעים על הזמן, במשך מספר סבבים.

לצורך הדוגמא נקח אימון הבנוי מ3 תרגילים :

סקוואט משקל גוף – 50 חזרות
קפיצה בדילגית – 60 שניות
כפיפות בטן – 40

5 סבבים

תרגילים אלה מיועדים לכל אדם בכל גיל ובכל רמה , הרעיון הוא לעשות את אימון הקרוספיט על זמן בווריאציות שונות ומגוונות, השאיפה היא להשלים את האימון בזמן המהיר ביותר שניתן בזמן נתון לפי היכולות שלך היכולת שלך.

אימון בנוסח זה יכול לקחת בין 10 ל-30 דקות , תלוי ברמת המתאמן.

דוגמא מספר 2:

– 30 שכיבות שמיכה/40 כפיפות בטן
– 400 מטר ספרינט(עדיף על אליפטיקל)
– קפיצות עם שתי הרגליים בו זמנית על מדרגה, ספסל, מה שזה לא יהיה.
– 10 מתח

3 סבבים
תראה,
זה למשל אימון טיפה יותר קשה אבל כל בנאדם יכול לעשות אותו בהתאם ליכולות שלו, אם בנאדם לא יכול לעשות מתח, אפשר לשים כיסא מתחת למתח ולעשות חזרות שליליות(להרים את עצמך לכיוון המתח בעזרת קפיצה מהכיסא, ולרדת לאט – זה נקרא חזרות אקצנטריות. ניתן לעשות גם אימון כוח נטו

דוגמא מספר 3:

– דדליפט 2 חזרות
– פרס 2 חזרות
– מנוחות של דקה וחצי לאחר סיום שני התרגילים.

8 סבבים.

כמו שהבנתם אפשר לשחק עם זה ללא סוף.אני לא ממליץ לעשות קרוספיט יום אחרי יום, מינימום יום מנוחה. אין לחזור על אותו אימון פעמיים ברצף.

במקרה ואינכם מכירים חלק מהתרגילים שכתבתי למעלה, תכתבו אותם ביוטיוב ותקבלו סירטון שמסביר איך לעשות אותם.או צרו איתנו קשר.

מה עם התזונה?

אני לא תומך ולא מאמין באימון ללא תפריט תזונה, זה כמו שפיצה תהיה בלי גבינה, אפשר לאכול אותה ככה, אבל זה פשוט לא זה. אם מה שהבנתם מהשורה האחרונה זה לאכול פיצה עם גבינה – אז זו לא הייתה הכוונה!

אז אחרי שהבנו שבשביל למקסם את האימון שלנו אנחנו חייבים תפריט תזונה, בואו אספר לכם על התזונה שממציאי שיטת הקרוספיט ממליצים.

אכלו חלבון והרבה, יש להמעיט בפחמימות ולאכול פחמימות בעלות אינדקס גליקמי נמוך( א.ג מלמד אותנו עד כמה מהר האוכל שאכלנו מעלה את רמות הסוכר בדם) לאכול שמנים איכותיים כגון – שמן זית, שמן מהחי, שמן אבוקדו.

אין לאכול שמנים תעשייתים כגון :שמן תירס, שמן סוייה , שמן קנולה וכו’. לאכול הרבה ירקות , לאכול 3-1 מנות פרי ביום, אגוזים לא קלויים. לשתות מים, ולהימנע ממשקאות מוגזים. הרעיון מאחורי התזונה הזאת הוא לבסס את התזונה שלנו על תזונת האדם הקדמון, שהיה בריא יותר
מכיוון שאכל אוכל שהגוף שלנו מכיר ויודע להתמודד איתו.

דעתי האישית – אין ספק שמזונות תעשייתיים הם אסון בריאותי לגוף שלנו ואני ממליץ להמעיט בהם כמה שיותר, אני אישית ניסיתי את התוכנית הזאת והבעיה העיקרית איתה זה בפן הכלכלי, חלבון יותר יקר מפחמימה, ואוכל שהוא יותר בריאותי הרבה יותר יקר מאוכל תעשייתי לצערנו.

אני אכתוב בקרוב בפירוט על הרעיון שעומד מאחורי תזונת האדם הקדמון.

דעת המתאמן:

כמה וכמה מתאמנות שלי ניסו את התוכנית וזה מתחלק ל- 2 דעות:

הצלחה וכישלון.

יש לי מתאמנות שעד היום מתאמנות ואוכלות בסיגנון שהוצג במאמר, מטרתן של רובן ככולן היא לרדת במשקל והן רואות תוצאות יפות ומאוד מרוצות מההרגשה הכללית. החצי השני שהגדיר את התוכנית ככישלון אלה בנות שלא הצליחו להסתגל ולהתרגל לרעיון של להמעיט בפחמי מות ובג’אנק פוד ולעבור לאוכל בריא יותר.

התזונה היא זאת שהפילה אותן בתוכנית הנוכחית, ולאו דווקא האימון עצמו.

מה המסקנה?

האדם נולד עם פוטנציאל עצום, היחיד שעומד בינו לבין מימוש הפוטנציאל שלו זה הוא עצמו! אני שם כאן קישור לאתר הראשי של קרוספיט בחו”ל יש שם המון רעיונות לסוגי אימון, ועוד קצת ידע לא יזיק לאף אחד –מומלץ לעיין בו.

http://www.crossfit.com/

ג’ניה רומסקי,
המאמן האישי שלך,
לחיי הבטן השטוחה שלך.

Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content