אמא? זאת הדרך האמיתית שלך להציל את הילד ממוות מסוכר

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

זיהום כדור הארץ הולך וגדל, המלחמות בעולם עם השנים רק הולכות וגדלות בעוצמתן, רמות הפשיעה עולות,הפער בין המעמדים הולך ומתעצם,אבל אין לי ספק שהבעיה אשר תוצג כאן היום מעניינת אותך ונוגעת לך הרבה יותר.


אני כותב מאמר זה לצד האמאי שבך -בריאותו ועתידו של ילדך תלויה,כרגע,רק בך,במאמר זה את תלמדי  איך ניתן לשפר,קודם כל את בריאותו של ילדך ואיך תוכלי להקנות לו הרגלים נכונים שיתרמו לו לאורח חיים בריא יותר.

 

עכשיו,
השמנה בקרב הילדים והנוער של היום הולכת וגדלה,מחקרים מראים שבארצות הברית כל ילד 3 נמצא תחת ההגדרה של "השמנת יתר", בישראל המצב לא הרבה יותר טוב, הנתונים זועקים,החברה שלנו מתקדמת בצעדי ענק לעבר עתיד טכנולוגי משובח יותר,רק לפעמים שוכחים את אורח החיים הבריא שאנחנו רוצים לעצמנו ולילדנו.

 

השמנת יתר בקרב ילדים – ממה זה נובע?

למען הסר ספק – כשאני אומר ילדים אני מתכוון עד גיל 18.השמנת יתר בקרב ילדים מתרחשת מכמה סיבות, עם זאת,לדעתי קיימות שתי סיבות עיקריות לכך:

1)הטכנולוגיה "המתקדמת":
ככל שבני האדם מתקדמים ומקדמים פרוייקטים כאלה ואחרים,מצד אחד הם משפרים את איכות חיינו אך מצד שני, הם פוגעים בבריאותנו וגורעים מאורח חיים בריא,שלו ילדינו זקוקים אז הטכנולוגיה מתקדמת , זה אומר שצריך לזנוח את הילדים לטובתה, ולוותר על בריאותם ?


לצורך הדוגמא,
היום בכל בית חדש יש מעלית,במקום לקום לטלפון ולחייג אנו עושים זאת מהנייד,במקום ברגל הכל נעשה באוטו – דוגמאות אלה באות להמחיש עד כמה שרפנו הרבה קלוריות פעם,לעומת היום.


2)הורים ללא מילה!
כן הורים יקרים,אתם מודל חיקוי לילדים שלכם,אם תרצו או לא, מחקרים מראים שעד גלאי 12-13 ההורים הם מקור ההשראה של הילדים,מה זה אומר? 

הורה שיאכל כל היום שוקולדים וממתקים, לא יקפיד על מודעות לפעילות גופנית ,הורה שכזה נותן לילד פוטנציאל נמוך לאורח חיים בריא,סיכוי גבוה שהילדים יישארו עם הרגלים אותם רכשו בגיל צעיר,גם עם התבגרותם.
 

זה גורם ל…

הקניית  יסודות ותשתיות – תשלטי בילדיך!

החייל הטוב ביותר אינו תוקף.הלוחם המצטיין מצליח ללא אלימות. 
הכובש הגדול ביותר מנצח ללא מאבק.המנהל המצליח ביותר מנהיג 
בלי להכתיב, זה קרוי אי תוקפנות נבונה, זה קרוי שליטה.

 

אם ממך הוא לא ילמד,הוא ילמד ממישהו אחר , את רוצה שילדך יהיה בריא  ופעיל ספורטיבית?תהווי לו דוגמא כי הדרך לימוד הכי טובה-היא להוות דוגמא. 

תצאי להליכות, תאכלי אוכל בריא ומזין,תראי ותסבירי לילד שצריך לישון מינימום 6 שעות שינה -כשהילד יראה שהבית מתנהל בצורה מסויימת ,אותה דרך התנהלות תהפוך למציאות בשבילו ותתרום לו בכל אספקט בחייו.
 

אם בעבר היית מתחננת לילדים שלך שיעלו הביתה ויאכל משהו,היוצרות התהפכו, היום את מתחננת מהילד שיעזוב את המחשב וייצא קצת, הטכנולוגיה – ממש כמו אישה, גם בונה וגם הורסת. כתבתי כמה הצעות יעול שיעזרו לך לשדרג ולשפר את אורח החיים של  ילדיך:
 

אורח חיים בריא – זה מתחיל ממך!


1)תהווי דוגמא:
כמו שנאמר קודם,הילד לומד קודם כל מהבית,במיוחד בגילאים המוקדמים(עד 12-13).אורח חיים בריא מתחיל בין היתר בפעילות גופנית ואוכל בריא. יש היום המון סוגים של פעילויות גופניות מגוונות ומעניינות, מה גם שהחוק היום מאשר לחדרי הכושר לקבל ילדים מגיל 6, גם זו אופציה טובה,ולא, משקולות לא גורמות לבעיות גדילה,להפך.

 

2) אורח חיים פעיל – במקום להסיע את ילדיך ממקום למקום, ניתן לרכוש לו אופניים , זוהי פעילות גופנית מעולה ותורמת.

 

3) אימונים – ניתן לרשום את הילד למכון כושר או כל פעילות גופנית אחרת, רעיון טוב יותר ויעיל הוא להירשם יחד.

 

4) מאמן כושר אישי- גם זו אפשרות,במידה ואין לך את המודעות לתחום ואת חוששת שתפגעי בילדיך עם אימונים,אפילו הכי בסיסיים,יש לפנות למאמן כושר אישי מוסמך שיוביל אותך,ואת ילדיך למטרה הרצוייה.

 

5) רתימת כל הבית למטרה – תביני,כשמסתובב בבית המון זבל – בדמות ממתקים שוקולדים או כל אשפה אחרת, גדל הסיכוי שילדיך לא יעמדו  בפיתוי ויאכלו,והרבה.במיוחד עם הילד סובל מהשמנה,יהיה לו הרבה יותר קשה לסבול שכל אותם הדברים המתוקים והטעימים הללו מול עינייו על יום,כל היום.

 לזה..

מסגרת מתאימה –

אנשים בכלל וילדים בפרט זקוקים למסגרת,משהו שייתן להם גבולות,לפחות עד שתושג המודעות לכל העניין של אורח חיים בריא.יש המון מסגרות לילדים היום ומגוון רחב של אימונים,כגון – הליכות/ריצות ,חדר כושר,כדורסל,כדורגל ,חוגים כאלה ואחרים, אימון עם מאמן כושר אישי ועוד.

 

יש להתאים את האימון לילד, עם הילד אוהב סוג ספורט מסויים ניתן לשלוח אותו לחוג, אם הילד יושב מול המחשב כל הזמן,יש להציב לו גבולות ולשלוח אותו אפילו לאימון כושר אישי,שם המאמן יוכל להתאים את סוג האימון לסוג הילד.

 

לסיכום: 

מגפת ההשמנה הולכת וגדלה,האחריות מונחת על כתפייך בלבד,ואין להאשים את מחסור הפעילות הגופנית בבתי הספר או הטכנולוגיה שפוגעת בבריאות ילדייך,תעשי הכל על מנת שמגיל צעיר תתפתח אצל הילד המודעות לאורח חיים בריא . . .

 

וזה . . .
על מנת לחסוך סבל רב בעתיד כגון מחלות לב יתר לחץ דם ועוד ועוד,בנוסף לכל הבעיות הפיזיולוגיות מתווספות גם המון בעיות נפשיות,שגורמות לילד לבעיות רבות בגיל ההתבגרות ולאחר מכן. זה הילד שלך, וכל הצלחה שלו, זו הצלחה שלך, כל כישלון שלו זה כישלון שלך!

 

ג'ניה רומסקי,
המאמן האישי שלך,
לחיי הבטן השטוחה שלך.
 
 
 
 
 
 
 
Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content