ריצה או הליכה ? רוב המאמנים לא ידעו את זה (תמנעי מהטעות הזאת)

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

ריצה או הליכה? סוף להתלבטויות!

 

בחור עלום שם ,בשם ניוטון(תמיד חשבתי שהמשפט הזה מצחיק, התבדיתי) נהג לומר  שבכדי להעביר את אותו המשקל בדרך מסויימת זקוקים לאותה כמו האנרגיה, במילים פשוטות יותר – אדם אשר ירוץ 5 ק"מ ב20 דקות , ויום לאחר מכן יעשה את אותו המסלול של 5 הקילומטרים ב45 דקות של הליכה ישרוף מספר קלוריות זהה.

 

תהייה זו מטרידה אנשים רבים ובסוף המאמר תקבלו תשובה שאולי תפתיע אותכם. עד היום רוב המרצים ובעלי התארים היו בטוחים שהליכה = לריצה, כמובן במידה וזה נעשה למרחק זהה. בזמן האחרון נעשו לא מעט מחקרים בנושא, ואפילו לא מעט מחקרים טובים, והגיעו למסקנות מאוד מעניינות.

 

 

 

באוניברסיטת Syracuse  שבארצות הברית נערך מחקר מאוד רציני בנושא, אשר בדק בצורה מדוייקת מה ההבדל בצריכה הקלורית של המשתתפים למשך מייל אחד. המחקר חולק לשני חלקים , קבוצת הרצים וקבוצת ההולכים . . . 


ואלה התוצאות:

 

ריצה – הגברים צרכו בממוצע כ-124 קל'

הליכה – הגברים צרכו בממוצע כ- 88 קל'

ריצה – נשים צרכו בממוצע כ – 104 קל'

הליכה – הנשים צרכו בממוצע כ – 73 קל'

 

תשימו לב להבדל העצום, לאותו אורך(1.6 ק"מ) המסלול , קבוצת הרצים שרפה הרבה יותר קלוריות מקבוצת ההולכים. בנוסף לזאת, מכיוון שהדופק של קבוצת הרצים היה גבוה יותר, אותה קבוצה גם המשיכה לשרוף מספר רב יותר של קלוריות, מקבוצת ההולכים, גם לאחר האימון.

 

הסיבה לצריכה גדולה יותר של אנרגיה בזמן ריצה מאשר בזמן הליכה מקורה במכאניקה שדורשת פעילות הריצה. בזמן הריצה אחת מהרגליים מתנתקת מהקרקע , מה שיוצר מצב של קפיצה מרגל לרגל, מצב זה גורם לגוף שלנו להוציא יותר אנרגיה.

 

נושא מעניין נוסף שהמחקר הראה , כאשר אנו רצים במהירויות פחותות מ- 8 קמ"ש, לדוגמא 6 קמ"ש, אנו נשרוף יותר קלוריות מאשר נעשה הליכה ב6 קמ"ש. אך במידה ואנו הולכים במהירות גבוהות יותר מ8 קמ"ש,לדוגמא 10 קמ"ש אנו נשרוף מספר גדול יותר של קלוריות מאשר נרוץ ב10 קמ"ש.

 

חשוב להזכיר ,המחקר נעשה בתנאים זהים. תנאים של מזג אוויר,נתונים שונים של
המתאמנים, זוויות שונות של משטח הריצה/הליכה יגרמו לשינויים בצריכת הקלוריות.

 

לסיכום:

במידה ובעיות בריאותיות לא מונעות מכם לרוץ, והמטרה היא שריפת קלוריות ושיפור הכושר, ריצה זו הדרך היעילה ביותר(אלא אם כן אתם יכולים ללכת בקצב של למעלה מ- 8 קמ"ש =]). וברכת היום הולדת הידועה..המון הצלחה, אושר, כושר ובריאות!

 

 
Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content