אפליקציות דיאטה: מגה מחקר מוכיח האם הן עוזרות וכמה אפשר לרדת במשקל איתן?

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל
אפליקציות דיאטה
אפליקציות דיאטה

לא מעט אנשים משתמשים באפליקציות לדיאטה, אבל האם הם באמת
עובדות? האם יש כמה יותר מומלצות? הפעם יש מחקר שמוכיח כל מה שאת צריכה
לדעת על עולם האפליקציות

המחקר – אפליקציות לדיאטה

מטה-אנליזה זו של 16 ניסויים מבוקרים אקראיים בדקה את ההשפעות של יישומי סמארטפון על משקל הגוף, היקף המותניים, כולסטרול HDL, כולסטרול LDL, HbA1c, לחץ דם וצריכת אנרגיה יומית בסך 2,870 משתתפים. קריטריוני ההכללה ציינו שהמחקרים צריכים להעריך משתתפים עם BMI ≥25 באוכלוסיות מערביות ו≥23 באוכלוסיות אסייתיות. לא נכללו מחקרים שהעריכו משתתפים עם מצבים רפואיים שאינם עודף משקל או השמנת יתר או בחנו אפליקציות סמארטפונים שסיפקו רק הודעות טקסט ב-SMS.

אפליקציות דיאטה – האם יש טווח זמן מומלץ לעבוד איתן?

רוב המחקרים כיסו התערבויות מבוססות יישומים שהציעו תכונות אחרות מלבד רישום מזון, כגון ניטור עצמי בזמן אמת של תזונה ופעילות גופנית, הודעות קבועות המותאמות להתקדמות המשתמש, משוב בזמן, מכשירים המסנכרנים נתוני פעילות ומשקל לסמארטפונים, התקדמות מותאמת אישית. דוחות, ספריות של רעיונות לתזונה ופעילות גופנית, וניטור התקדמות מרחוק. משך ההתערבויות נע בין 12 שבועות ל-24 חודשים, ונקודות זמן המעקב נעו בין 8 שבועות ל-24 חודשים.

התוצאות

ירידה במשקל לא הייתה משמעותית לאחר פחות מ-3 חודשים והייתה מובהקת לאחר 3 (-2.18 ק”ג), 6 (-2.15 ק”ג) ו-9-12 חודשים (-1.63 ק”ג). בנוסף, אפליקציות לסמארטפון קידמו ירידה בלחץ הדם הסיסטולי לאחר 3 חודשים. אפליקציות לסמארטפון לא השפיעו על שום תוצאה אחרת.

הערה אישית:

אפליקציות לגמרי יכולות לעזור לך גם למוטיבציה, גם לעניין, וגם למעקב.
את לא צריכה להסתמך עליהן, אבל הן עוד כלי עזר בארגז הכלים שלנו.
אפליקציות טובות שאתה יכולה לבדוק הן:
https://www.myfitnesspal.com/
https://www.eatthismuch.com/

כמובן, הן לא יעשו את העבודה בשבילך, אבל
כמו שראית גם במחקר, במידה ואת מתמידה, התוצאות מגיעות
גם עם אפליקציות דיאטה

ג׳ניה רומסקי,
בריאותלי

קרדיט ל:
www.examine.com

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content