ככה לא תשמיני בפסח: הדרך הקלה לעלות על המשקל אחרי פסח ולחייך

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

 הסתכלי לחג בעיניים – והתמודדי!
 

אביב הגיע פסח בא:

 

במאמר הבא אני אציג כמה טיפים קטנים(אך מועילים)שיעזרו לכן לעבור את  הפסח הקרוב בלי להרוס את הדיאטה, בלי לצבור עוד כמה קילוגרמים עודפים ועדיין להנות מפסח ומאכליו

 

 

נתחיל מהמצות ה"כוכב של פסח":
 

תבחרו את המצות שלכן בקפידה!!ההמלצה שלי היא לקנות מצות מחיטה מלאה המכילות כ 6-8 ג' של סיביים תזונתיים. המצה עצמה מכילה בין  130-150 קלוריות שהן שוות ערך לשתי פרוסות לחם אחיד(הרגיל) או ל4 פרוסות לחם קל.

 

במצות אין סיביים תזונתיים ואין נוזלים בעקבות זה אנו לא מקבלים את תחושת השובע וממשיכים לאכול אותן בלי הפסקה. הימנעו מלמרוח על המצה שוקולוד וממרחים שונים זה יכול להקפיץ את הערך הקלורי של המצה עד ל400 קלוריות.

 

בגלל ששטח המצה הוא כפול משל פרוסות לחם.

 
 

דילוג על ארוחות לפני בשביל לחסוך קלוריות לארוחת חג: 
 

טעות, דילוג על ארוחות במהלך היום בשביל להשאיר "מקום" לארוחת חג גורמת לרוב לאכילה מוגברת בארוחת החג, הכפלת כמות הקלוריות ותחושת כבדות מוגברת. לכן מומלץ לאכול ארוחות קטנות במהלך היום עתירות בחלבון.

 

דוגמה לארוחת בוקר חביתה מביצה שלמה אחת ועוד 2-3 חלבונים עם מצה שלמה אחת.

 
 

תכננו את הארוחות וחטיפים שלכן:
 

אנחנו צריכים לתכנן ארוחות וחטיפים לאורך כל השנה, אך במיוחד בתקופת החגים. פסח הוא לא יוצא מן הכלל. לאכול באופן קבוע לאורך כל היום, שלוש ארוחות ושתי ארוחות ביניים. 

 

זה יעזור להסדיר את רמות הסוכר בדם וימנע את הדחף לזלול. שמרו ירקות חתוכים זמינים במקרר כדי שלא תגיע לאכול חתיכות מצה עם חמאה או קינוחים של פסח, כי הם שאריות של ליל הסדר.

 

לשתות הרבה מים במהלך החג: 

 

הרבה מאכלים בפסח מכילים מצות, מה שיכול להוביל לעצירות בגלל חוסר הנוזלים במצה. לכן מומלץ במהלך החג לאכול מספיק סיבים תזונתיים ולשתות יותר מליטר וחצי של מים.

 


לשמור על שיגרת האימונים שלכן:

 

אל תפסיקו לזוז!
אכילה נכונה ושמירה על פעילות גופנית(יחד עם שינה מספקת)תסייע למנוע עלייה במשקל  ולשמור על אורח חיים בריאבמהלך חג הפסח.

 

שיהיה לכן חג שמח ובריא הפסח. זכרו ליהנות בחג עם חברים ובני המשפחה, אבל לא להזניח את בריאותכן!  אם יש לכן עוד טיפים מועילים הפסח אנא שתפו אותם אתנו…

 
חריס,
מאמן ומעביר סדנאות הרזייה
 

 
Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content