טבעי: הדרך הכי מהירה שתגרום לך להחלים מכל פציעה

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

 

פרוטוקול פציעות – הדבר הטוב ביותר שקרה לך.

 

פרוטוקל פציעות, למי מאיתנו לא קרה שהוא נפצע במקום כזה או אחר,אם זה בזמן אימון או ביום עבודה שיגרתי?במידה ואתם מתאמנים,אין לי ספק שחוויתם פציעה כזאת או אחרת , או אפילו חווים פציעה כרגע .
 

 

המאמר הקצר והקולע שתקראו כעת, אולי יהיה אחד היעילים שקראתם בחייכם, לפחות בכל הנושא הקשור לכושר. הרעיון של פרוטוקול הפציעות הוא להזרים דם אל השריר הפצוע ולהכריח את הרקמות להסתדר בצורה הטבעית שלהן.
 

 

הפרוטקול יכול להוות פתרון מעולה גם לסובלים מבעיות אורטופדיות באופן כללי.חשוב לזכור שהפרוטוקול הוא פרוטוקול לפציעות שריר, נקע,שבר וכיוצא בזאת, מצריך טיפול שונה.
 

 

לאחר הפציעה יש לנוח 3-4 ימים,מנוחה מוחלטת. לאחר מכן,יש לבחור תרגיל העובד על השריר הפצוע, לדוגמא והפציע היא בגב, ניתן לבחור חתירה, או  דדליפט, או אפילו סקוואט, כל תרגיל שעובד על המקום הפצוע וגורם לכאב,כן, זה אמור לגרום לכאב לא נעים בכלל.
 

 

ואז . . . 

יש לבצע 25 חזרות כפול 3 סטים של אותו התרגיל עם משקל מינימלי(מוט ריק או משקולות מאוד קלות, גם במשקל גוף ניתן להשתמש), במידה והכאב מורגש זה אומר שאתה משתקם, במידה והכאב נשאר אותו הדבר או נחלש במהלך הסט, ניתן לעבור לשלב הבא, אם והכאב מתגבר אין לעבור לשלב הבא,אלא לחזור על אותו האימון ביום למחרת.

 

 

 

ביום הבא יש לחזור על אותו האימון אך הפעם יש להוסיף משקל (5-15 ק"ג למוט, במידה ועשיתם במשקל הגוף יש להוסיף משקולות של 2-3 קילו או אפילו בקבוקי שתייה במידה והאימון הוא בבית) ולבצע 2 סטים של 25 חזרות, וסט נוסף, עם 5 קילו יותר מהסט הקודם . . . שוב 25 חזרות.
 

 

יום לאחר מכן יש להוסיף עוד משקל ולבצע 3 סטים של 25 חזרות בשיטת הפירמידה, להתחיל מהמשקל הכי נמוך ולעלות למשקל הכי גבוה(כמובן המשקל חייב להיות נמוך משמעותית מהאימונים הרגילים שלך).
 

 

הרעיון הוא להוסיף בכל אימון עוד קצת במשקל על מנת להזרים דם ולגרום לרקמות להסתדר בצורתן הטבעית.

 


יש לשים לב לשיפור בכאב, במידה והכאב נחלש או נשאר אותו הדבר, ניתן להמשיך לאחר כ-10 ימים שעבדנו עם 25 חזרות,יש לעלות עוד קצת במשקל ולרדת ל15 חזרות ולחזור על אותו הסבב, לאחר מכן יש לרדת ל10 חזרות, ולבסוף ל5 חזרות.

 
 

חשוב לזכור, אין לבצע אף אימון חוץ מהפרוטוקול, ולא להעמיס על הגוף, על מנת לתת לגוף את התנאים הטובים ביותר לשיקום.  


דגשים:

 

          הטכניקה חייבת להיות מושלמת

          אין לבצע פעילות שתפריע לתקופת השיקום

          יש לבצע את האימונים כשבועיים ברצף

          יש להשתמש בקרח(כבר אני אסביר)

 

חובה חובה חובה להשתמש בקרח, קרח הוא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לגוף שלך,קרח מונע דלקות ,מונע נפיחות ומזרים דם למקום. יש להשתמש בקרח כ-20 דקות (מאוד חשוב , לא יותר, זה רק יזיק).  וליתר דיוק, 20 דקות ON , 20 דקות OFF , 3 פעמים ביום, במיוחד לאחר אימון.
 

 

פרוטוקול זה יכול למנוע המון בעיות ועיקובים לטווח הרחוק, והכי חשוב, זה מה שיגרום לך להבריא ולחזור לפעילות תקינה על מנת להשיג את המטרה! 


בהצלחה.

 ****הקרדיט לפורום של מארק ריפטו

 
 
ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content