הכוכב שיוצר תחושת שובע בדיאטה בתוך 17 דקות בלבד ואיך לנצל אותו בדיאטה שלנו?

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

חלבונים – עד כמה אפשר לנצל אותם בדיאטה שלנו?

מהו חלבון ולמה הוא יוצר שובע כל כך מהר?

וגם . . .

מהי דיאטת החלבונים שהולכת ותופסת תאוצה משבוע לשבוע? האם תזונה זו  באמת יעילה , בריאה ותורמת לאורח חיים בריאו או שאולי דיאטה זו גורעת מבריאותו  של האדם? כל זאת ועוד נבחן במאמר הבא.

חלבונים – הם אבני הבניין של השריר,ללא כמות מספקת של חלבון אנחנו נגרום לעצמנו נזק כגון:

 אובדן שריר,נשירת שיער, בעיות במחזור ועוד בעיות בריאותיות רבות ומגוונות. מבחינה מחקרית גוף  לנו אינו מסוגל לחיות ללא חלבון ושומן, מבחינה פיזיולוגית הגוף שלנו יכול להתמודד ללא פחמימות.

איך בנויות רוב דיאטות החלבונים?

המבנה של דיאטות החלבונים משתנה מדיאטה לדיאטה,אך יחד עם זאת יש קו מנחה אחד שמוביל כל דיאטה והוא החלבון כמובן. ישנן דיאטות שמתבססות אך ורק על חלבון וישנן דיאטות שמתבססות על חלבונים ושומנים, ישנן דיאטות שמאפשרות כמות גרמים מסויימת של פחמימה ועוד ועוד. 

דבר אחד עיקרי: כל עוד יש לך מספיק חלבון בתזונה שלך, את תהיי שבעה, תהיה לך תחושת שובע מדהימה לאורח כל היום. את כבר מבינה איך תחושת שובע עוזרת בתהליך של ירידה במשקל נכון? מעולה. בואי נמשיך.

“ירדתי המון במשקל במינימום זמן – אבל עכשיו אני תקועה מה לעשות?”

זו בעיה נפוצה בתזונה שמתבססת על חלבונים בלבד, במיוחד אצל הנשים – ואני אסביר. זו דיאטה מעולה ומאוד תורמת לבריאות, במידה ועושים אותה בצורה נכונה עם כמות קלוריות מספקת. רוב הנשים שהולכות לאנשי מקצוע או לשומרי משקל אשר תומכים בדיאטה מסוג זה, אוכלות מעט מדי. 

למה זה קורה?
מהסיבה הפשוטה שחלבונים מאוד משביעים, לאחר ארוחה רוויה בחלבון לרוב אין לכן יותר חשק לאכול,מה שמסתכם ב400-500 קלוריות ביום, זו לא נקראת דיאטת חלבונים אלא דיאטת הרעבה. 

ברגע שהגוף לא מקבל כמות מספקת של קלוריות ה – BMR צונח(מה שאומר שהמטבוליזם יורד והגוף שורף פחות קלוריות), במצב כזה סיכוי גבוה שתראי ירידה (ואולי אפילו חדה) במשקל אך לתקופה מאוד קצרה שהנזק גדול בהרבה מהתועלת. 

מה הנזק את שואלת?

במצב של הרעבה יש פגיעה בבלוטת התריס ובעוד המון פרמטרים מבחינת הבריאות,אבל מה שחשוב מבחינתך(שזה קצת עצוב) זה הירידה במשקל ,נכון? אזי אחרי הרעבה של כמה שבועות בודדים תבוא גם עליה במשקל לרוב,ולאחר מכן יהיה הרבה יותר קשה לחזור למצב הקודם ולרדת במשקל, אורח חיים בריא זו בחירה, לשיקולך.

אני לא רוצה לפגוע בבריאות ויחד עם זאת אני רוצה לעשות דיאטה
שמושתת על חלבונים – איך אני מתקדמת? 

קודם כל מה שיקבע אם את תרדי או לא יהיה הגירעון הקלורי שלך. דיאטת  חלבונים שבנוייה נכון תכלול עד 70 גרם פחמימה ותשלב גם שומן עד 30-40 גרם(אלא מספרים לא מדוייקים ועם זאת זו המלצה כללית).

לסיכום:
החלבון הוא אבן הבניין של השריר, הוא משביע מאוד ועוזר לשמר את מסת השריר הכל כך חשובה לנו בתהליך של ירידה במשקל. אני ממליץ לך על 
תזונת פלאו – דיאטת חלבונים אשר שמושתת על הרעיון שהוצג במאמר.

שתפי אותי, בתגובות כאן למטה, איך המאמר הזה עזר לך. בואי נפתח דיון ציבורי שיעזור לאלפי אנשים נוספים.

ג’ניה רומסקי,

המאמן האישי שלך,

לחיי הבטן השטוחה שלך.

Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content