אימון כושר לנשים – איך להשיג תוצאות טובות יותר ב: 430% בכל אימון?

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
אימייל

אימון לנשים – מה סוג הפעילות שתתן לך את המקסימום תוצאות במינימום בפעולות

מכון הכושר יכול להיות מאוד יעיל אך אולי “האווירה” היא זאת שתקשה עלינו? אימוני הסטודיו יכולים להיות מאוד מהנים ועם זאת צפופים…אימונים אישיים ייתנו פתרון להרבה מהרצונות שלך – במידה ויש לך הכסף. אימונים בקבוצה מהווים פתרון לבעיה הכספית אך המזג אוויר יכול להקשות.

במאמר זה נדון בכל האופציות אשר מספקות אימון כושר לנשים – אימון כושר יעיל,אשר בסופו את תדעי איזה מקום יספק לך את התוצאות הטובות ביותר – לצרכייך האישיים. חשוב להבין שלכל אחת ואחת מכן תתאים אופציה אחרת. 

לדעתי,אין לעשות הכללותכל מתאמנת והאופיה. גילוי מהלב, לפני שאמליץ או אשלול כל פעילות ותהליך שהם – אני מאמן בחדר כושר,מאמן כושר אישי, מדריך קורסים להרזיה ושומרי משקל ומעביר אימוני סטודיו.

יש שתי מטרות עיקריות(סטטיסטית) שלשמן נשים מתאמנות – ירידה במשקל (הרזיה) ושימור המצב הקיים, ישעוד הרבה מטרות כגון הגדלת מסת השריר, שיקום,חיזוק,חיטוב אזורים מסויימים(מטרה שגויה מהיסוד)ועוד,אנחנו נתמקד בעיקריות, הרזיה ושימור המצב הקיים.

מכון כושר :

הטוב – מגוון רחב של אפשרויות אימון,מזגן ,טלוויזיות, מגוון חוגים, מוזיקה וכמובן זה נשמע מעולה “היום הייתי במכון הכושר”, כל זה טוב ויפה במידה ויש לך אתהמשמעת והידע(לרוב המדריכים לא באמת יעזרו לך ויעקבו אחרייך בכל זאת הםמקבלים בין 21-25 ש”ח לשעה ,מה שאומר שאין להם יותר מדי מוטיבציה).

הרע – מגוון רחב של אפשרויות אימון,מזגן,טלוויזיות,מגוון חוגים ומוזיקה. ועכשיו ברצינות, כל הדברים ה”טובים” שאמרתי גם יכולים להזיק באותה המידה.מכון כושר,לדעתי,מתאים אך ורק לאנשים חדורי מוטיבציה אשר יודעים מה הםרוצים ו/או לאנשים אשר מצאו מכון כושר ביתי שנותן יחס אישי ובאמת אכפתלו מהלקוחות שלו.

אני רוצה לספר לך מה קורה בארה”ב בנושא זה, בהרבה ממכוני הכושר מבטיחיםשם שבמידה ואת תרשמי ותבואי שלוש פעמים בשבוע, במשך שנה, את תקבלי מנויחינם לכל החיים,מה לדעתך קורה בפועל? נכון,אלה האנשים שעליהם מכוני הכושרעושים את ה”קופה” שלהם.

אימוני סטודיו:

עבר עלייך יום זוועה ? אחרי אימון קיקבוקס,עיצוב וחיטוב או אירובי את תצאימלאת אנרגיות ועם חיוך מרוח על הפנים.אימוני הסטודיו יכולים להוות אימון אירובי מעולה בנוסף לשידרוג של טונוס השריר בפרט והמראה הכללי בכלל.
 

הבעיה?
הבעיה באימוני הסטודיו היא שהאימון נמשך שעה – ומי ייתן לך כיוון עםהתזונה שלך? עם תוכנית האימונים שלך? מי יניע אותך להזיז את התחת לאימון ? ברור שזה צריך לבוא ממך – לרוב זה לא קורה.

במידה ויש לך מאמן כושר אישי, והוא נותן לך לעשות אימוני סטודיו כחלק מתוכנית האימונים, מה טוב.מה שאני מנסה לומר הוא שמנסיוני את חייבת מישהו שיישב לך ויוביל אותך בשביל הנכון להצלחה.

אימוני כושר אישיים:

אימוני כושר אישיים לא בהכרח מספקים את סוג האימון הכי יעיל – מהסיבה שהרבה מאמנים נותנים למתאמנים שלהם סוג אימון שמטרתו של האימון היא שהמתאמן יגיד “אוי וי זמיר איך אני אקום לעבודה” או “וואליה חכה תראה מה אני אעשה לך” . . .

בכל מקרה . . .
 זה קורה מהסיבה הפשוטה –המאמן רוצה שהמתאמן ירגיש שהכסף שהוא משלם שווה את התועלת וכאשר המתאמן מרגיש קרוע בסוף האימון זה כביכול חותמת לכך שהכסף שהוא הוציאבאמת שווה את זה,כביכול.

אימון כושר אישי יעיל יהיה בעל תכנון לטווח ארוך ,בעל מטרה ומעקב אישי צמוד. ברגע שיש לנו מאמן שנותן דגש על דברים אלו זהו סוג האימון הכי מומלץ והכי יעיל מהסיבה הפשוטה זה שיש לך מאמן כושר אישיעל הראש שיודע בדיוק מה את צריכה לעשות על מנת לרדת במשקל אולעצב ולחטב את הגוף.

המחיר יקר?

תמצאי מאמן כושר אישי שלוקח פחות כסף ובכל זאת הוא נשמע מבין עניין, או שתעברי לנישת האימוןהבאה(בקרוב מאמר על איך לבחורמאמן כושר אישי בחוכמה).

אימון קבוצתי – שומרי משקל:
אין כמו נשים מפרגנות ואוהבות שתומכות בך גם כשאת יורדת במשקלו גם כשפחות מסתדר לך, נשמע לך כמו שורה מסרט וחושבת שאין דבר כזה? תחשבי שוב,נשים מאוד מפרגנות בקטע הזה.

אימון קבוצתי בסיגנון של שומרי משקל ייתן לך מוטיבציה ורצון לעבור תהליך אמיתי,ייתן לך כלים אשר יעזרו לך להתמודד עם הבעיות בדרך והכי חשוב יתמוך ויעקוב אחר ההתקדמות שלך.

כמובן כמו בכל תחום בחיים,אין הרבה קבוצות של שומרי משקל אשר מחברות את כל האלמנטים הדרושים על מנת לרזות נכון,לדעתי.

בעיה  נוספת היא במידה והאימונים נעשים בחוץ, זה יכול להקשות בהתחלה. ובכל זאת, אימון קבוצתי הכי קרוב לחוויה של האימון האישי,במחיר  מוזל משמעותית מהאימון האישי.

כללי מפתח לבחירת קבוצת אימון לנשים למטרות הרזיה :

–         הקבוצה חייבת לכלול אימוני כושר(חובה!!).

–         המאמן חייב להיות בעל הסמכה.

–         כל תהליך של ירידה במשקל חייב לכלול גם תזונה.

–         מעקב אישי צמוד.

–         מדד להתקדמות – לדוגמא שקילה שבועית.

במידה ואת מעוניינת בקבוצת אימון בלבד, שני הסעיפים הראשונים תקפים גם לגבי אופציה זו.לסיכום : החלטת שאת רוצה סוף סוף להתמיד ולהגיע למטרתך,בין אם המטרה היא ירידה במשקל וחיטוב הגוף, שמירה על המצב הקיים,עליה במסת השריר, חיזוק השרירים וכו’,חשוב לזכור שיש שלל של אפשרויות על מנת להשיגאת המטרות שלך, השאלה היא מה האפשרות היעילה ביותר שמתאימה לאופי שלך?

תסכימי איתי שבמידה ואת מתמידה בחוסר ההתמדה שלך, מכון כושר ואימוני סטודיו,שאין שם מי שיישב לך על הראש לא יתאימו לך, או במידה ואת מתאמנת שרוצה לשפר את הכושר ולהתחרות בתחוםבאופן מקצועי, תסכימי איתי שגם פה קבוצה של שומרי משקל לא תתאים לך – חשוב מאוד לבדוק איך סוג ומבנה האימון/
תהליך משרת את המטרות שלך.

לדעתי מנטור בדמות מאמן כושר אישי יכול לשרת את המטרותשלך בכל אחת מהנישות שהוצגו במאמר. איש חכם אמר פעם:”החייל הטוב ביותר אינו תוקף. הלוחם המצטיין מצליח ללא אלימות.

הכובש הגדול ביותר מנצח ללא מאבק. המנהל המצליח ביותר מנהיג בלי להכתיב.זה קרוי אי תוקפנות נבונה,זה קרוי שליטה באנשים” – ואותה שליטה בהרגליםהרעים שיצרת לעצמך, ובאורח  חיים לא בריאה היא זאת שתביא אותך להצלחה!

אימון לנשים
אימון לנשים

Picture of ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי

ג'ניה רומסקי, מייסד בריאותלי - עזר למעל 17,000 נשים להשיג את המטרת החיטוב והבריאות שלהן. כתב 3 ספרי רבי מכר - דיאטת החירום, הדיאטה האחרונה והתפריט המושלם. השיטה שלו שבזכותה הגיע לערוץ 10, Ynet, דה מרקר, ישראל היום ועוד מושתת על המדע הכי מתקדם ומותאמת לגוף האישה

Skip to content